NAJVAŽNIJI POZIV U ŽIVOTU
NAJVAŽNIJI POZIV U ŽIVOTU
Srbija je dobila novi Zakon o presađivanju ljudskih organa što predstavlja najveći uspeh kampanje o važnosti doniranja organa „Najvažniji poziv u životu“ koju Hemofarm fondacija sprovodi od 2016. godine. Zakon uvodi pretpostavljenu saglasnost prema kojoj je svaki punoletni građanin potencijalni davalac organa ukoliko se tome ne usprotivi tokom života ili njegova porodica ne odluči drugačije. Zakon je veoma važan za hiljade ljudi koji godinama čekaju na transplantaciju jer će uticati na povećanje broja donora i transplantacija, a samim tim i na smanjenje lista čekanja. Usvajanje ovog zakona pokazuje i da smo kao država i društvo položili ispit zrelosti i humanosti jer smo uspeli da postignemo nacionalni konsenzus oko ovako važnog društvenog pitanja. Kako bi zakon dao pun efekat, neophodno je nastaviti rad na podizanju svesti javnosti o ovoj temi u cilju dostizanja nivoa zemalja poput Hrvatske i Španije u kojima je donorstvo široko prihvaćeno, a humanost je jedna od najvećih društvenih vrednosti.

Hemofarm fondacija se pre tri i po godine uključila u kampanju podrške nacionalnom programu doniranja i transplantacije organa u želji da pomogne društvu i institucijama. Kao partner Ministarstvu zdravlja Srbije, fondacija je pokrenula kampanju “Najvažniji poziv u životu” sa ciljem podizanja svesti društva o značaju zaveštanja organa, kao i kreiranja nacionalnog konsenzusa za usvajanje novog zakona o presađivanju organa.

U Srbiji oko 1000 ljudi čeka na transplantaciju organa. Većina njih sa liste čekanja nikada ne dočeka najvažniji poziv u životu. Cilj kampanje koju je Hemofarm fondacija pokrenula 2016. godine bio je da javnosti ukaže na sve probleme sa kojima se osobe kojima je potrebna transplantacija suočavaju. Nosioci kampanje “Najvažniji poziv u životu” su pacijenti koji dugi niz godina čekaju na transplantaciju organa i koji su javnosti hrabro izložili svoje životne priče dajući kampanji nesumnjivu autentičnost i vrednost. Tokom kampanje održana su brojna predavanja u kojima su učestvovali lekari, pacijenti i brojne javne ličnosti, a sve u cilju da se tema zaveštanja organa stavi u fokus javnosti i ukaže da je 20 puta veća šansa da vam u životu zatreba donor nego što ćete biti u prilici da budete donor, kao i na činjenicu da jedan donor može da spase 8 života.

Kampanja “Najvažniji poziv u životu” zvanično je počela 6. juna 2016. godine kada je više od 10 000 ljudi dobilo telefonski poziv sa snimljenim porukama pacijenata koji su učestvovali u kampanji. Istog dana, zvonili su telefoni i u svim javnim govornicama u Beogradu, a uz podršku Ministarstva zdravlja Srbije i Instituta “Milan Jovanović Batut”, 6. jun proglašen je Nacionalnim danom donora.

U Srbiji je od 2016. godine udvostručen broj donora organa. Na početku kampanje “Najvažniji poziv u životu” 2016. godine Srbija je imala dva (2), a danas četiri (4) donora na milion stanovnika, što je veliki uspeh ove kampanje ali da bi nestale liste čekanja Srbiji je potrebno najmanje 10 donora na miliona stanovnika.

Kampanja “Najvažniji poziv u životu” imala je veliku podršku javnosti. Više od 40 različitih institucija, organizacija, festivala i uglednih pojedinaca podržalo je kampanju i omogućilo potpisivanje donorskih kartica široj javnosti. Kampanja je promovisana i van granica Srbije, prerastajući u “sportsku humanitarnu avanturu”, koju su inicirali zaposleni u kompaniji Hemofarm. Njih šestoro, rekreativaca biciklista vozilo je 1400 km od Nemačke do Srbije. Put je počeo u sedištu STADA Grupe u Bad Vilbelu, a završio se u Vršcu, sedištu Hemofarma. Snimljen je i dokumentarni film “Najvažniji poziv u životu”, autorke Danice Vučenić, čiji su protagonisti pacijenti koji dugi niz godina čekaju na transplantaciju.

“Najvažniji poziv u životu” je najnagrađivanija kampanja Hemofarm fondacije koja je na 23. Golden Drum festivalu, najznačajnijem regionalnom festivalu kreativnosti osvojila zlatnu, srebrnu i bronzanu nagradu. “Najvažniji poziv u životu” dobio je Golden Drum u kategoriji integrisanih kampanja, Silver Drum u kategoriji PR i specijalnu nagradu Drum Adriatic Bronze. Kampanja je dobila i VIRTUS nagradu za doprinos na nacionalnom nivou, nagradu Srpske asocijacije menadžera za društveno-odgovornu kampanju, Impact regionalnu nagradu za najbolju društveno-odgovornu kampanju, KAKTUS nagradu u kategoriji Pojedinačni radovi - BTL na Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS, nagradu Impact DOCS festivala u Kaliforniji za dokumentarni film "Najvažniji poziv u životu" i PRiznanje 2018 Društva Srbije za odnose s javnošću kao najbolje komunicirana društveno odgovorna kampanja u 2017. godini.
PROČITAJ VIŠE