AmCham Srbija i Hemofarm fondacija o važnosti očuvanja mentalnog zdravlja
U organizaciji AmChamovog HR Foruma u saradnji sa Hemofarm fondacijom održana je panel diskusija o važnosti mentalnog zdravlja, iskustvima poslodavaca kao i načinima na koji poslodavci mogu da pruže podršku svojim zaposlenima u ovoj sferi.
Najbolje prakse i aktivnosti i programe u domenu mentalnog zdravlja tokom pandemije predstavili su Suzana Đorđević, direktorka Hemofarm fondacije; Tatjana Jovanović, senior direktor ljudskih resursa u kompaniji Hemofarm; Ivana Vukić, rukovodilac za interne komunikacije, kulturu i angažman kompanije PepsiCo; Sonja Jovanović, rukovodilac odeljenja ljudskih resursa u kompaniji Ernst&Young; Jovana Ivanović, menadžer ljudskih resursa u kompaniji Coca-Cola HBC i Dragomir Kojić, senior direktor u kompaniji Karanović & Partners. Panel diskusiju je moderirala Ivana Karanović, potpresedavajuća HR Foruma AmCham.
Suzana Đorđević je ispred Hemofarm fondacije predstavila kampanju za psiho-socijalnu podršku stanovništvu u čijem je fokusu borba protiv depresije i rastuće stigme koja prati obolele “Nesalomivi”. Kampanja je pokrenuta kao vid podrške državi i društvu da se izbori sa tihom mentalnom epidemijom koja se odvija paralelno sa Covid-19 pandemijom koja je promenila način života kakav smo poznavali do marta 2020. godine i uvela fizičku i socijalnu distancu kao mere zaštite zdravlja stanovništva. U Srbiji je, kao i u svetu, zabeležen alarmantan nivo anksioznosti i depresije koji je prouzrokovan brigom za zdravstvenu, ekonomsku i socijalnu bezbednost. Kampanja “Nesalomivi” predstavlja mrežu pomoći i podrške stanovništvu kroz SOS liniju 0800 001 002 na kojoj rade stručnjaci Specijalnih bolnica za psihijatrijske bolesti u Vršcu, Gornjoj Toponici, Kovinu i Novom Kneževcu. Pomoć i podrška su dostupni 24 sata 7 dana u nedelji putem SOS linije ali i putem e-mail adrese
podrska@nesalomivi.rs. Ova kampanje je, kako je istakla Suzana Đorđević, najbolji primer kako je moguće pronaći minimum zajedničkih interesa i ujediniti različite ljude i organizacije da zajedno traže rešenja i aktivno se uključe u pokret za dobro svih nas. Time se ne podiže samo nivo svesti o problemu, već se istovremeno podiže i nivo solidarnosti i humanosti, što društvo čini boljim, a dobre pojedince stavlja u prvi plan kao primer drugima.
Kada je reč o pomoći i podršci zaposlenima da se na adekvatan način nose sa problemima današnjice, Tatjana Jovanović ispred Hemofarma govorila je o inicijativi koju je Hemofarm pokrenuo 2020. i koja je aktuelna i danas, “Zajedno možemo sve”. Veliki broj zaposlenih u Srbiji i svetu funkcioniše pod velikim pritiskom. Zbog toga je važno, kako je rekla Tatjana Jovanović, da kompanije odigraju veliku ulogu u podršci zaposlenih. Briga o mentalnom zdravlju je izuzetno važna jer je pandemija promenila poslovne i privatne živote, i zato inicijativa “Zajedno možemo sve” nosi poruku – “Niste sami”.
Ivana Vukić iz kompanije PepsiCo govorila je o praksama kompanije u oblasti očuvanja mentalnog zdravlja. Ivana je istakla važnu ulogu HR-a koji ima zadatak, posebno u kriznim situacijama, da bude sigurna zona za sve zaposlene. PepsiCo je organizovao program psihološke podrške zaposlenima koji obuhvata organizovanje kontakt linije gde su zaposleni mogli da zakažu individualne sesije sa psihoterapeutima, kao i organizovanje vebinara.
Ispred kompanije Ernst&Young obratila se Sonja Jovanović i istakla koliko je važna podrška čelnih ljudi u kompaniji inicijativama koje se brinu o zaposlenima.. Ernst&Young se nekoliko godina bavi temom održanja mentalne higijene, ali je pandemija intenzivirala ove aktivnosti. Kompanija je razvila sajt na kojem zaposleni mogu pristupiti kao pojedinci i kao tim lideri. Svaka inicijativa ima za cilj da zaposlenima omogući da budu bolji za sebe, kao i za okruženje u kojem se nalaze.
Jovana Ivanović iz kompanije Coca-Cola HBC izdvojila je globalni anonimni program podrške “Employee assistance program”, zamišljen kao podršku dostupnu 24 sata 7 dana u nedelji. Ova podrška predstavlja razne vidove pomoći i podrške vezane za fizičko zdravlje, psihološko stanje, bolesti zavisnosti. Druge inicijative i radionice Coca-Cole HBC odnosile su se na podizanje svesti o mentalnom zdravlju i postizanje emocionalne zrelosti. Jedna od inicijativa jeste “Novi ja za novo sutra” koja obuhvata savetovanje zaposlenih sa zaposlenima koji su odlučili da podele svoja iskustva i borbu za očuvanje mentalne higijene.
Ispred kompanije Karanović & Partners govorio je Dragomir Kojić, koji istakao probleme sa kojima su se zaposleni suočavali i pre pandemije, kao što su stres, perfekcionizam i burnout. Pandemija je pojačala stresne aspekte posla i onemogućila pozitivne efekte rada iz kancelarije, počevši od socijalne bliskosti sa kolegama i slično. Ipak, ne treba izostaviti pozitivne efekte pandemijske krize i njenog uticaja, iako se na njih često ne fokusiramo. “Pandemija nam je omogućila reset biznis uma”, istakao Kojić.
Na kraju događaja svi prisutni učesnici su imali priliku da odgovore na pitanja u vezi sa najznačajnijim uočenim izazovima u domenu mentalnog zdravlja u kompanijama u kojima rade, kao i najvažnijim temama za obradu na sledećim sesijama AmCham HR Foruma.