19. BEOGRADSKI FESTIVAL IGRE
19. Beogradski festival igre, čiji je Hemofarm fondacija bila sponzor, obeležio je nastup 14 trupa pred skoro 10.000 gledalaca. Ukupno 27 koreografskih komada, među kojima su dve svetske premijere, izvedeno je tokom 23 večeri na 19. Beogradskom festivalu igre. Pod sloganom “Verujemo u jednu igru” publika je od sredine marta do sredine aprila imala prilike da vidi nastupe kompanija i umetnika sa tri kontinenta, predstavljena su različita ostvarenja, od onih namenjenih za intimnije prostore pa do ne samo umetnički, nego i logistički i scenski izuzetno zahtevnih produkcija, a poznavaoci prilika u savremenoj igri saglasni su u tome da su odigrane predstave odličan presek aktuelnih istraživanja i tendencija na evropskoj i svetskoj umetničkoj sceni. Festival je otvoren nastupom čuvenog Lajns baleta iz San Franciska sa komadima Lični element i Azot koreografa Alonza Kinga, koga legendarni Vilijam Forsajt naziva “jednim od retkih majstora baleta našeg vremena”. Sve predstave iz programa, uprkos brojnim izazovima i povremenim neizvesnostima zbog objektivnih okolnosti, izvedene su u skladu sa najavljenim programom. Pored toga, publika je, nakon više od dve godine i šest odlaganja zbog kovida, u završnici 19. Beogradskog festivala videla i spektakularan nastup Balet džez Montreala sa predstavom Igraj sa mnom, omažom slavnom pesniku i jednom od najvećih svetskih kantautora Leonardu Koenu. Ljubitelji igre koji su više od dve godine čuvali karte za ovaj nastup su obe večeri u Srpskom narodnom pozorištu pratili spektakularno finale festivala sa oduševljenjem i komentarima da je tako maestralno izvođenje svakako vredelo čekati. Beogradski festival igre je u svom 19. poglavlju vratio publiku u sale, što je posebno značajno u vreme kada mnogi evropski i svetski festivali, kao i renomirane pozorišne kuće, strahuju od smanjenja poseta zbog promena navika publike tokom kovida. Beograd je time ostao upisan na mapu svetskih kulturnih dešavanja, a napore organizatora primetila je i strana štampa, pa je tako, između ostalog, Vašington post zabeležio da festival nije prekidan ni u protekle dve godine tokom pandemije, a Linda Šelton, direktorka čuvenog njujorškog Džojs teatra, u razgovoru za ovaj uticajni list pohvalila je poteze direktorke festivala Aje Jung kao primer kako promoteri igre u svetskim okvirima mogu da sarađuju da bi problemi sa pandemijom bili prevaziđeni. Pored toga, kritičarka i urednica italijanskog magazina specijalizovanog za igru Danza e Danza napisala je da je “festival usmerio pažnju kompletne industrije igre na srpsku prestonicu”, a da je program “jedno prelepo putovanje i zanimljivo istraživanje svih vrsta savremene igre i trenutka”. Predstave je ove godine, uz brojnu publiku, pratilo i 22 gostiju festivala, kritičara i producenata iz inostranstva.